Skuba Team

Založenie pretekárskeho tímu „tím skuba“: účasť na dakare 2025

V spoločnosti Skuba poznáme každý detail: každý detail najdlhšie jazdiacich nákladných vozidiel klientov, ich obchodné zdary aj nezdary.
A zároveň sme, rovnako ako každý náš klient, v tomto biznise práve pre automobilové dobrodružstvá: sladký pocit, že všetko funguje, pasuje na svoje miesto a prináša pozitívne výsledky.
Čerpajúc z výnimočnosti pocitu osobného dobrodružstva, ktoré nás všetkých spája, nech je naša minulosť akákoľvek, naprieč najrôznejšími kultúrami, je mi potešením oznámiť vám, že sme dali dohromady profesionálny tím rely jazdcov, ktorí budú po celý rok hľadať výzvy na rozmanitých rely pretekoch, ale najmä – budú súťažiť na Dakare 2025 v kategórii kamiónov!

Názov tímu: TÍM SKUBA

a oni – rovnako ako my – sú tím s členmi pochádzajúcimi z rôznych kultúr:

pilot: Vaidotas Žala – litovský jazdec rely, ktorý sa na Dakare zúčastňuje už 10 rokov, ale na kamióne bude mať tento rok premiéru;

navigátor: Paulo Fiuza – portugalský profesionálny navigátor, ktorý začal svoju kariéru s pretekmi kamiónov pred viac ako 18 rokmi;

mechanik: Max van Grol – zástupca Holandska, bývalý mechanik tímu Gerarda De Rooya, ktorý Dakar vyhral štyrikrát. Naposledy v roku 2023.

Kamión pre Dakar 2025: Kamión De Rooy IVECO

Na najťažší kaliber súťaže v rely na svete potrebujeme aj stroj najťažšieho kalibru a k tomu najprofesionálnejší podporný tím – presne rovnako, ako to platí pre spoločnosť Skuba v biznise!
Kamión De Rooy IVECO bol vybraný vďaka pôsobivej tímovej histórii a úspechom na súťažnom poli, kde získava skúsenosti už niekoľko desaťročí.
Toto vozidlo váži 9 ton, má výkon 1 000 koní a krútiaci moment 5 000 newtonmetrov, ktorý sa prenáša na 22,5-palcové kolesá prostredníctvom automatickej prevodovky Allison. Vozidlo s pohonom všetkých štyroch kolies je vybavené tlmičmi Reiger so zdvihom pruženia 30 cm.
Jedno koleso vozidla váži 135 kg. V kategórii kamiónov má posádka možnosť regulovať tlak v pneumatikách priamo z kabíny pomocou systému Teleflow. Zaujímavé je, že vďaka modernému motoru triedy EURO6 sa priemerná spotreba paliva nebude výrazne líšiť od kategórie automobilov. Hoci táto šelma dokáže jazdiť v teréne extrémne rýchlo, rýchlostný limit pre kategóriu nákladných vozidiel je stanovený na 140 km/h.

Toto partnerstvo a založenie tímu „Tím Skuba“ nie je len snahou o zviditeľnenie sa. Je svedectvom všetkého, čo ako jeden nadnárodný tím robíme všetci spoločne: usilujeme sa o dokonalosť v segmente nákladných vozidiel a milujeme automobilové dobrodružstvá.

Je to dôkazom toho, že všetky spoločnosti skupiny Skuba vracajú požičané automobilovej komunite, do ktorej my, ako každý jeden zamestnanec, prispievame svojou troškou každý deň.